الثلاثاء، 13 مايو 2014

تانه‌و جنێودان به‌یه‌كتر له‌ نێوان موسوڵماناندا

 
الإمام ابن باز رحمه الله ئه‌فه‌رمووێ:

هەر كەسێك ئەگەر ڕەخنەی لە هەر كۆمەڵێك هەبوو، ئەوا ئامۆژگاری ئەكرێن و بۆ ئەوان و بۆ سەرۆكەكەیان ئەنووسرێت،

وە بە پێی بەڵگە ئەو گلەو ڕەخنانەی كە لەسەریان هەیانە بۆیان ڕوون ئەكرێتەوە، بە نەرم و نیانی و بە حیكمەت.

ئا ئەمەیە شێوەی ئامۆژگاری كردن و مكوڕ بوون لەسەر مسۆگەر كردنی خێرو پالًَپێوەنانی شەڕ و پێكەوە جۆشدانی دڵەكان و زۆر مسۆگەر كردنی خێرو كەمكردنەوەی شەڕەكان.


بەڵام ناوو ناتۆرە لێنان و زەمكردنی ئەم و ئەو، ئەوا ڕیزەكان پەرت ئەكەن و كۆمەڵەكان لەیەكتر دا ئەبڕێنن و قوڕو لیتەكان زیاتر ئەگیرێنەوە و شەڕەكان هەندەی تر زۆرتر ئەبن،

بۆیە ئامۆژگاریم بۆ هەموو ئەو كۆمەڵە ئیسلامییانە و هەمو ئەو برایانەی (لێرەدا پچڕانێك لە كاسێتەكەدا درووست بووەو، بۆیە زۆر قسەكانی شێخ ڕوون نیین) ئەوانەی كە دژایەتی لەگەڵ ئەوانیتردا ئەكەن، یان جنێو بەوانی تر ئەدەن و ڕقیان لەوانی ترە، ئامۆژگاریم ئەوەیە كە هەڵسن بە ئامۆژگاری كردنی یەكتر،

وە نەكەن هەڵەی یەكتر بڵاو بكەنەوە،!!!

یان جنێو بە یەكتر بدەن، كە ئەبێتە مایەی لێكدوور كەوتنەوەی خەڵك لە یەكتر.. بەڵام ئەو كەسەی كە بانگەواز بۆ ئیسلام ئەكات و ئیسلامی گەڕەكە،

و ئیسلام بڵاو ئەكاتەوە، مەبەستیشی پێ نزیك خستنەوەی خەڵكە لە خێر و دوورخستنەوەیانە لە شەڕ، ئەوا واجب ئەوەیە كە زیاتر بۆ ئەو كارە خێرە هانبدرێن و لەو خراپانەی كە تێیاندا مسۆگەریشە لێی ئاگادار ئەكرێنەوە ، تاكو خێر زیاتر دەركەوێ و شەڕیش كەمتر بێتەوە.
فەرموون لەم لینكەی خوارەوەش گوێ لە قسەكانی شێخ بەدەمی خۆی بگرنەوە:
ئەمەیە هەڵوێستی زانایان لە دەمی خۆیانەوەو ئەمەیش درۆ شاخدارەكانی ئەوان كە لە ژێر درووشمی (درۆ بكەن دۆر بكەن تا پێتان باوەڕ ئەكەن) دێن هەتا بۆختان بە زاری ئەو شێخە پاكانەشەوە هەڵئەبەستن.!! خوا بە مانەوە نەمانگرێت. (ئامین)

ئه‌مه‌ش ده‌قه‌كه‌ی به‌ عربی وه‌كو خۆی:
فمن كان عنده نقد لأي جماعة؛ فينيَح لها، ويكتب لها ولرئيسها، ويُوضح ما ينتقده عليها بالأدلة، وبالرفق والحكمة، وهكذا تكون المنايَحة، والحريَ على جلب الخير ودفع الشر، وعلى تأليف القلوب، وعلى كثرة الخير وقلة الشر.
أما التنابز بالألقاب، وذمُّ هذا وذمُّ هذا فهو يمزِّق اليَف ويُفرِّق الجماعة، ويزيد الطين بلِّة، ويزيد الشر شراً..فنيَيحتي لجميع الجماعات المنتسبة إلى الإسلام، ونيَيحتي للإخوان الذين [يظهر أن التسجبل قد انقطع هنا، ولذا فغير واضح الكلام الذي بُدأ به] يعادون الأخرى، أو يسبون الأخرى أو يكرهون الأخرى، التنايَح، وعدم إظهار الشناعة أو السب الذي يفرِّق الناس..أما من كانت تدعوا للإسلام ، وتريد الإسلام، وتنشر الإسلام وقيَدها تقريب الناس إلى الخير، وإبعادهم من الشر، فإن الواجب تشجيعها على ما عندها من الخير، وتنبيهها على ما عندها من الشر وتحذيرها منه، حتى يكثر الخير، ويقل الشر.

الإمام ابن باز رحمه الله
***********************************************

0 التعليقات:

إرسال تعليق